Záchrana sveta ako výnosný obchodný model? 💲💲💲 Elektromobily šetrné k životnému prostrediu, udržateľné potraviny, oblečenie z recyklovaných plastov vylovených z mora. Hurá! Veľké spoločnosti nás ľahko presvedčia, že svet dokážeme zachrániť kupovaním správnych vecí. To je však rozsiahla a nebezpečná lož. Katharin Hartmannová, odborníčka na „greenwashing“, opisuje zavádzanie zákazníkov a ukazuje, ako sa môžeme proti lži brániť. Ako ukazuje, greenwashing je nebezpečný tým, že ľudí nevedie k zmene, len prehlbuje krízu.
Diskusiu vedie Michal Hvorecký a vznikla v spolupráci a s podporou Goethe-Institut Bratislava. Podujatie je súčasťou festivalu Deadline II. / enviro-aktivistická trojdňovka.
Kathrin Hartmann sa narodila roku 1972 v Ulme. Vo Frankfurte vyštudovala dejiny umenia, filozofiu a škandinavistiku. V roku 2012 vzbudila celospoločenskú diskusiu jej kniha o novej chudobe v Nemecku. Kniha Zelené klamstvo z roku 2018 mala veľký úspech a autorka ju aj sfilmovala v spolupráci s režisérom Wernerom Bootem. Pravidelne píše pre známy denník Süddeutsche Zeitung.